Posted by: Inqaahe.nl in veiligheid on maart 4th, 2015

Iedereen bestelt weleens wat online, de één meer dan de ander. Tegenwoordig is zo een beetje alles online te verkrijgen, van kleding tot elektronica, van boodschappen tot huishoudartikelen, abonnementen, sportartikelen, tickets en tja wat eigenlijk niet? Laatst hoorde ik zelfs van een collega dat hij online vlees had besteld, vlees! Kun je je het voorstellen, je vlees wat je de komende dagen gaat consumeren ligt ergens in een pakketje in een magazijn. Voordat je het weet belt de postbode (alweer!) bij je aan en kun je genieten van je vlees.

Uit onderzoek blijkt ook dat steeds meer Nederlanders online aankopen doen. Nederland behoort zelfs tot de top 10 van de Europese Unie met de meeste aankopen online. Alleen in Zweden, Denemarken en in het Verenigd Koninkrijk wordt er meer online geshopt. De grootste groep van de online shoppers in Nederland is tussen de 25 en 45 jaar, maar ook ouderen doen steeds meer online aankopen. Daarnaast is er nog een nieuw fenomeen ontstaan, aankopen doen via je smartphone! Maar liefst 11% van de aankopen online wordt gedaan door middel van een mobiele telefoon of tablet.

Hoe weet je eigenlijk of een webshop betrouwbaar is? Je wilt natuurlijk wel dat je bestelde producten ook daadwerkelijk worden opgestuurd. Een webshop heeft vaak geen fysiek contactpersoon en je kunt u het product alleen op foto’s beoordelen. Waar moet je dan op letten bij een webshop om te bepalen of deze betrouwbaar is of niet?

– De contactgegevens. Is het makkelijk om contact op te nemen met de webshop? Zijn de gegevens van de webshop duidelijk zichtbaar en makkelijk vindbaar?
– Is de webshop in het bezit van een webshop keurmerk?
– Klantervaringen. Is het op de webshop mogelijk om klantenbeoordelingen te vinden? Wanneer iedereen positieve reacties schrijft, kan dit je doen beslissen om ook daadwerkelijk je online aankoop te doen. Andersom geldt uiteraard hetzelfde!
– KvK gegevens. Is er een duidelijke vermelding van deze gegevens?

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

shares